úton lenni a boldogság --- megérkezni a halál

Erdélyország képekben avagy hobolaci kirándulásai

Tihai-tetõ (Tihu)

A Tihu csúcs és sziklái a Kelemen havasok kevésbé ismert és járt hegye, a tündöklését beárnyékolja a Nagyköves (Pietrosz) 2100 méteres kúpolája (amugy ide kirándul mindenki) de a sziklaformái, alakzatai vetekedik a Tizenkét Apostol sziklacsoporttal. Személy szerint én

( 80-s, 90-s évek) ötödik nekifutásra sikerült  elérnem  az 1799 m magas  sziklacsúcsot, és már akkor megszületett az ötlet hogy csúcstáblát fogok felállítani, mert ez a hegy megérdemli, hogy tisztességesen jelezve legyen. 2001-ben a Zespezelen (Zászpás tetõ) felállított csúcsjelzõ mintájára ( Perpetuum Mobile ) elkészítettem a Tihai-tetõ csúcsjelzõt a tömbház pincéjében, amely ott porosodott objektiv és szubjektív okok miatt több évet. (Nem került társaság amely vállalta volna az anyag felszállítását a Tihai tetõre). Miután megalakult a Maros megyei Hegyimentõszolgálat , és Palotailván szolgálati menedékházat müködtetnek, újra aktuális lett a csúcsjelzõ felállítása, az õk segítségüket igénybe véve. Elözetes megeggyezés alapján 2006-ban  az Ilvai Hegyimentõ házhoz már kikerült  a csúcsjelzõ, de  nem sikerült felvinni a csúcsra, az idöjárás beleszolt .2007  Június 23 –án a sokadik eggyeztetés és halasztás után  végre  megtörtént a csúcsjelzõ felállítása és ünnepélyes felavatása.

A homokot,cemetet ,vizet  a fémlábakat, a táblát, valamint a jelzésfelújításához szükséges anyagokat   reggel 7-kor szétosztottuk – és bepakoltuk a hátizsákokba . Nyolc óra körül  indultunk a Hegyimentõk  szolgálati autójával a  szemerkélö esõben. Megint lehangolt volt a társaság , hogy az idöjárás keresztbe tesz és  nem lesz semmi az egész avatóból, de az Égiek úgy gondolták, hogy mégis jófélék vagyunk és  dél körül kisütött a  nap. A kitermelö út végétõl (Tihu-patak, Tihul-Ilvei) kétórai gyaloglás után értünk fel a Tihai tetõre , ahol kénytelenek voltunk behuzodni egy sziklaüregbe az éppen eleredõ esõ elõl. Egy gyönyörü furulyanota amelyet én szolgáltattam, elöcsalogatta a Napot  és nekifoghattunk a tábla beállításához.

Spiccel kalapáccsal elkészítetük a lábak helyét , majd a betont megkavarva egy nylonzsákon – sikeresen rögzítettük a Csúcstáblát . Délután 14 órakor – hat év késéssel – siker koronázta a vállalkozásunkat ! Megtörtént a Tihai- tetõt hírdetõ csúcstábla Felavatása. Ezúton köszönöm az önzetlen segítséget a résztvevöknek : Kovács Róbert , Kovács Ákos, Kovács Árpád-Géza, Csányi László, Kovács Enikõ,Begidzsán László, Cãluser János és Thime Nora.

És  hogy a szombati napot teljes siker koronázza lefelé ereszkedve újrajeleztük a kék pont turistajelzést  a Tihu patak torkolatáig .

Oldal: Tihai-tetõ
úton lenni a boldogság --- megérkezni a halál - © 2008 - 2024 - utonlenniaboldogsag.hupont.hu

A weblap a HuPont.hu weblapszerkesztő használatával született. Tessék, itt egy weblapszerkesztő.